İş

Ford Otosan mühendislerinden mektup: İtirazımız var

Ford Otosan mühendisleri, toplu iş sözleşmesi (TİS) kapsamına girmeyen çalışanların maaş artış oranlarının yetersiz olduğuna dikkat çeken bir yazı yazdı.

Mühendislerden yapılan açıklamada, “Bugünlerde bize tebliğ edileceğini duyduğumuz ücret artış miktarı performans puanlarına göre değişmekle birlikte yüzde 37-42 arasında belirleniyor” denildi. çabalarımızın karşılığını yansıtmıyor.”

“Bu artış oranlarına itiraz ediyoruz” ifadesine yer verilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı: “Faiz oranlarını bildirecek olan birinci ve orta kademe yönetici pozisyonundaki meslektaşlarımıza bu oranları bildirmemeye, olsa bile bildirimde bulunmamaya çağırıyoruz. Çalışanlarımızı bu bildirimi onaylamamaya çağırıyoruz.”

‘MÜCADELEYE ÇAĞRIYORUZ’

Mücadele çağrısında bulunan açıklamada, “Çıkarlarımızın işverenlerin çıkarlarıyla çatıştığı durumlarda, onları da tıpkı saha çalışanımız ‘sınıf arkadaşlarımız’ gibi, haklarımızı savunmak için birlikte hareket etmeye ve birlikte mücadele etmeye çağırıyoruz. Haklar.”

Ford Otosan mühendisleri tarafından yazılan açıklamanın tamamı şöyle:

“Bizler yaklaşık 5000 ofis çalışanının bulunduğu Ford Otosan’da çalışan mühendisleriz. Amacımızı anlatmak için öncelikle bilinenleri özetlemek gerekiyor.

Yaklaşık 2300 mühendis ve toplamda 20.000’e yakın personelin görev yaptığı şirketimizde iki maaş belirleme politikası daha bulunmaktadır. Birincisi, işveren sendikası, Türk Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) ve metal sanayisine bağlı çalışanlar sendikası (Türk Metal) tarafından alınan Toplu İş Sözleşmesi (TİS) ile anlaşmaya varılması. İkincisi ise ürün geliştirmeden finansa, satıştan üretimin her kademesine kadar tüm departmanlardaki mühendis ve beyaz yakalı çalışanların fiyatlarının Koç Holding ve Ford Otosan genel müdürlükleri tarafından bildirilmesidir. Maalesef sendika ve patron uzun zaman önce anlaşarak ofis çalışanlarını TİS kapsamından muaf tuttu, böylece ofis çalışanlarının ve mühendislerin sahip olduğu tek resmi anlaşma olanağı da ellerinden alındı.

Bildiğiniz gibi MESS, geçtiğimiz haftalarda Toplu İş Sözleşmesi kapsamında yüzde 35 oranında zam önermişti ve personel olarak 6 ayda yüzde 105,1, yıllık yüzde 157 oranındaki fiyat artışını kabul etmek zorunda kalmıştı. direndi ve grev kartını sakladı. Çalışanların talebi daha fazla olmasına rağmen anlaşmaya varılarak, aralarında Ford Otosan’ın da bulunduğu TİS kapsamındaki metal iş kolunun sendikalı çalışanları, 1 Mart itibarıyla 36037 TL ile 51578 TL arasında hak ettikleri ücreti alacak. 2024. Çabalarınızı selamlıyoruz!

‘BU BİLDİRİMİ ONAYLAMAYIN’

Peki TİS kapsamına girmeyen işçiler yani mühendisler ve ofis çalışanları ne olacak?

Türkiye’nin ekonomik durumu ve maaşları nedeniyle memnuniyetsizliği her geçen gün artan bizlere, Haziran ayında orta fiyat düzenlemesi olarak yüzde 35 oranında zam verildi. Türkiye’de her işçi gibi, özellikle iş hayatına yeni başlayan (0-5 yaş) mühendisler, artan enflasyon, yükselen kiralar ve yaşam masrafları nedeniyle giderek zorlaşan koşullar altında hayatta kalmaya çalışıyordu.

Bugünlerde bize bildirileceğini duyduğumuz fiyat artışı performans puanlarına göre değişmekle birlikte %37-42 arasında kalıyor, bu da ortalama aylık maaşlarımızı yaklaşık 38.000-50.000 TL olarak belirliyor ki bu da emeğimizin karşılığını yansıtmıyor.

Aralık 2023’te 4 kişilik bir ailenin ortalama yoksulluk oranı 47 bin TL olarak açıklanırken, 2024 yılında bu rakamlarla yaşamanın ne kadar imkansız olacağı aşikar. son 7 yıldır Türkiye’nin ihracat şampiyonu olan; Son 3 yıldır Ford Romanya fabrikasında çalıştığımız firmayı başarıyla temsil eden ve yıllardır Ford’un Avrupa ve Amerika fabrikalarındaki projelerde söz sahibi olan bizlerin hak ettiği şeyin bu olmadığı aşikardır.

Bu nedenlerle bu artış oranlarına itiraz ediyoruz! Oranları bildirecek olan birinci ve orta kademe yönetici pozisyonundaki çalışan arkadaşlarımızı bu oranları bildirmemeye, kendilerine bildirim gelse bile çalışan arkadaşlarımızı bu bildirimi onaylamamaya çağırıyoruz.

‘YÖNETMELERİ KABUL ETMİYORUZ’

Yıllardır süren karar alma sürecine sürecin en önemli paydaşları olan bizleri dahil etmeden, şeffaf olmayan yollarla yapılan kârlılık odaklı düzenlemeleri kabul etmiyoruz. Biz mali tablolardaki rakamlar değil, Ford Otosan’ı sırtımızda taşıyan mühendisleriz.

Öncelikle “hep birlikte” hareket edebilmek için bulunduğumuz her ortamda bu konuyu konuşmalı, emeğimizin karşılığını almak için patronumuzla pazarlık hakkımızı nasıl kullanacağımızı tartışmalıyız. Biz “işveren temsilcisi” değil, çalışanıyız. Bu nedenle, kendi çıkarlarımızın patronun çıkarlarıyla çatıştığı durumlarda, haklarımızı savunmak için, sahadaki çalışan “sınıf arkadaşlarımız” gibi, birlikte hareket etmeye ve birlikte çaba göstermeye çağırıyoruz.” (HABER MERKEZİ)

habermidyat.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu