İş

Turkcell’in ilk çeyrekte konsolide geliri 48,0 milyar TL’ye ulaştı

Foreks – Turkcell (IS:TCELL) Genel Müdürü Ali Taha Koç, ilk çeyrekte konsolide gelirin yıllık %12,7 artışla 48,0 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. 

Koç, 2025 yılı ilk çeyrek dönem mali sonuçları ile ilgili bir değerlendirme yaptı.

Koç değerlendirmesinde şunları söyledi:

“Türkiye’nin lider telekomünikasyon ve teknoloji şirketi olarak, sürdürülebilir büyüme ve tüm paydaşlarımız için değer yaratma odağı çerçevesinde geleceğin fırsatlarına yatırım yapmaya devam edeceğimiz yeni bir yıla adım attık. Devam eden makroekonomik dalgalanmalara ve sektördeki rekabete rağmen; enflasyonist fiyatlama politikamız sonucunda ulaştığımız güçlü ARPU büyümesi ve techfin işimizdeki güçlü büyüme momentumu ile başarılı finansal sonuçlar kaydetmeyi sürdürdük. Bu güçlü performans, çeşitlendirilmiş iş modelimizin dayanıklılığını ve stratejimizdeki icra kabiliyetimizi yansıtmakta; gelecekte de büyüme ve değer yaratma hedeflerimizi desteklemektedir. 

2025 yılının ilk çeyreğinde, telekomünikasyon işimizde hem mobil hem sabit tarafta kaydedilen ARPU artışı, faturalı abone öncülüğünde genişleyen abone bazı ve stratejik odak alanlarımızdaki güçlü gelir büyümesiyle konsolide gelirimiz yıllık %12,7 artışla 48,0 milyar TL’ye ulaştı. Techfin segmentimiz %31,5 büyüme kaydederken, veri merkezi ve bulut işimiz bu çeyrekte %47,5 artış gösterdi. Konsolide FAVÖK %19,0 artarak 21,0 milyar TL’ye çıkarken, FAVÖK marjı ise 2,3 puanlık yükselişle %43,7 seviyesinde gerçekleşti. Net kârımız ise 3,1 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Yılın ilk çeyreğinde elde ettiğimiz güçlü sonuçlar, 2025 yılı hedeflerimize ulaşma konusundaki inancımızı pekiştirdi.

Yılın ilk çeyreğinde mobil pazardaki seyir beklentilerimiz paralelinde gerçekleşti. Mobil Numara Taşıma (MNT) pazarındaki hacim geçen çeyreğe göre daha düşük, geçen yılın aynı dönemine göre daha hareketli gerçekleşti. Sürdürülebilir değer yaratma stratejimiz doğrultusunda, mobil segmentte faturalı abone kazanımına öncelik vermeyi sürdürdük. Net 153 bin faturalı mobil abone kazanımı kaydederken, faturalı abonelerin toplam mobil abone bazındaki payı yıllık 4 puanlık artışla %76 seviyesine ulaştı. Müşterilerimizi daha üst paketlere yönlendirme girişimlerimiz, son 12 ayda net 1,6 milyon faturalı abone kazanımı ve enflasyonist fiyatlama politikamız sayesinde, mobil ARPU yıllık bazda %15,9 artarak güçlü bir performans sergiledi.

Sabit segmentte nette 30 bin yeni müşteriyi yüksek kaliteli, uçtan uca fiber servisimizle buluşturarak, fiber abone bazımızı daha da güçlendirdik. Diğer internet servis sağlayıcıların fiber altyapıları üzerinden verdiğimiz servisleri kullanan abone sayısı 19 bini geçti. Sabit genişbant altyapımıza yaptığımız yatırımlarla 43 bin yeni haneyi fiber hizmetimize erişebilir hale getirdik ve toplam hane erişimimizi 6,0 milyonun üzerine çıkardık. Fiber ARPU, 100 Mbps ve üzeri hızları kullanan abonelerin oranındaki artış, 12 aylık taahhütlü müşteri payının yükselmesi, yapılan fiyat düzenlemeleri ve IPTV servisimizin katkısıyla güçlü büyümesini sürdürerek %17,7 oranında artış gösterdi.

Sabit segment pazarındaki konumumuzu güçlendirme kararlılığımızın bir parçası olarak, BOTAŞ anlaşmamızı yenilemek adına yıllık 25,5 milyon ABD doları değerindeki ihaleyi kazanarak önemli bir dönüm noktasına ulaştık. Bu 15 yıllık uzatma, fiber altyapı kapasitemizi artırmakta ve hizmetlerimizin sürdürülebilir büyümesini desteklemektedir.

Kullanıcı deneyimini geliştirmek amacıyla en yeni teknolojileri yakından takip ediyor, yenilikleri hızlı ve etkin bir şekilde müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz. Bu kapsamda şubat ayında, fiber müşterilerimize Wi-Fi 7 teknolojisi sunan Türkiye’deki ilk operatör olduk. Wi-Fi 7’nin sağladığı üstün teknoloji ile abonelerimiz 1.000 Mbps’ye varan indirme ve yükleme hızlarına erişebiliyor.

-Techfin segmentinin güçlü momentumu devam ediyor-

Paycell ve Financell markalarını içeren Techfin iş kolumuz, güçlü gelir büyümesiyle konsolide finansal performansımıza katkı sağlamayı sürdürüyor. Güvenli ve hızlı ödeme çözümleri sunan Paycell, özellikle mobil ödeme ve POS çözümlerinin katkısıyla gelirlerini yıllık bazda %47,8 oranında artırdı. Makroekonomik konjonktürün etkisiyle tüketici iştahındaki zayıflığa rağmen, Financell gelirleri, etkin kampanya yönetimi ve kişiye özel fiyatlama stratejilerinin olumlu katkıları sayesinde yıllık bazda %8,2 oranında yükseldi. Fonlama maliyetindeki iyileşme neticesinde, Net faiz marjı (NIM) geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3,4 puan artarak %4,7 seviyesine ulaştı. Türkiye Veri Merkezi pazarına erken girişin sağladığı avantajla elde ettiğimiz lider konumumuzu, sektörün uzun vadeli potansiyeline duyduğumuz güçlü inancımızla sürdürmeye kararlıyız. Bu doğrultuda, 2025 yılı itibarıyla Veri Merkezi ve Bulut işimiz için ilk kez gelir büyümesi hedefi açıkladık. İlk çeyrekte sağlanan %47,5 büyüme yıl sonu hedefimize ulaşma konusunda olumlu bir tablo ortaya koydu.

-Sürdürülebilirlik, iş yapış şeklimizin temelinde yer alıyor-

Yetkin insan kaynağımız, güçlü finansal yapımız ve operasyonel mükemmellik anlayışımız doğrultusunda, uzun vadeli ve sürdürülebilir değer yaratma odağımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz sürdürülebilir yabancı para tahvil ihracı, bu alandaki stratejik kararlılığımızın önemli bir göstergesi oldu. Operasyonel alanda da bu vizyonla hareket ediyor, yeşil enerji yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. 2024 yıl sonu itibarıyla 8,2 MW olan aktif arazi tipi güneş enerjisi kapasitemizi bu çeyrekte 28,2 MW’a yükselttik. Yeni santrallerimizi, ilgili izin süreçlerini tamamladıkça kademeli şekilde devreye alıyor; enerji tüketimimizde kendi ürettiğimiz yenilenebilir enerji kaynaklarının payını artırıyoruz. Sürdürülebilirliği sadece çevresel değil, aynı zamanda toplumsal ve kurumsal bir sorumluluk olarak da görüyoruz. Bu anlayışla, insan kaynağımıza, içinde bulunduğumuz topluma, doğaya ve gelecek nesillere fayda sağlayacak “Dijital Bahar”, “Zekâ Gücü” ve “Eğitime Dönüştür” gibi pek çok projeyi hayata geçirmeye devam ediyoruz. Mart ayında, Yönetim Kurulu Üyesi olmaktan gurur duyduğum Dünya GSM Birliği’nin düzenlediği Mobil Dünya Kongresi’nde Türkiye’yi temsil etmenin gururunu bir kez daha yaşadık. Kongre boyunca Turkcell’in öncü çalışmalarını dünyayla paylaştık ve küresel teknoloji markalarıyla 20’den fazla stratejik iş birliği anlaşması imzaladık. Tüm bu adımlar, Türkiye’yi dijital dönüşümün merkezine taşıma vizyonumuzun bir yansımasıdır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu